W lipcu opublikowano drugą w tym roku edycję rankingu "Webometrics Ranking of World Universities", który klasyfikuje uczelnie ze względu na ich widoczność w Internecie. Ranking oparty jest o złożony wskaźnik, który bierze pod uwagę ilość treści internetowych, widoczność i wpływ publikacji internetowych według liczby linków zewnętrznych (metodologia dostępna jest tutaj). Ranking jest publikowany przez Cybermetrics Lab, grupę badawczą z Hiszpańskiej Krajowej Rady Badawczej (CSIC) z siedzibą w Madrycie, a jego celem jest poprawa widoczności instytucji akademickich w Internecie. Ranking powstał w 2004 roku i jest aktualizowany dwa razy w roku: w styczniu i w lipcu.
Najlepsza w zestawieniu polska uczelnia (Uniwersytet Jagielloński) zajęła 285. miejsce w rankingu światowym, co daje jej pozycję 114. w Europie. Wśród 500 pierwszych uczelni znajduje się w sumie 5 polskich - oprócz UJ są to: Uniwersytet Warszawski, Akademia Górniczo-Hutnicza, Politechnika Warszawska i Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
Pod uwagę wzięto dokładnie 11 997 uczelni z całego świata.
Opublikowano także dekalog dobrych praktyk, które uczelnie mogą wykorzystać by poprawić swoją widoczność w Internecie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz